Wednesday, March 30, 2011

lemah nye aku..

lemah nye aku...
bila aku fikir2..
sape lah aku ni tanpa rahmat dan kasih sayang Dia yang maha kuasa..

bila Allah tarik sikit rasa sabar aku,
aku akan cepat melenting..
lemah nye aku..

bila Allah tarik ckit rasa sedih/sedar aku,
aku akan gembira sampai x ingat dunia
betapa lemahya aku..

bila Allah tarik cikit rasa malu aku
aku akan buat perkara2 yang hentah hape2
lemahnya aku..

bila Allah tarik cikit rasional aku,
aku x leh nak fikir betol lagi,
betapa lemahnya aku..

bila Allah tarik cikit rasa gembira aku,
aku akn sedih,
betapa lemahnya aku...

bila Allah tarik cikit kekuatan aku,
aku lemah, aku lemah dan aku lemah,..
betapa lemahnya aku...

Kerana..
jawapan hanya satu..
kerana Dia yang maha agung, maha berkuasa..
bersyukur lah wahai hati,
bersyukur lah wahai seorang hamba yang kerdil
bersyukur lah kerana itulah ubat untuk segalanya...
jangan salahkan Qada' dan Qadar yang telah berlaku kerana itu sebenarnya ujian Allah kepada kita...
renungilah kesilapan lampau kita, dan istighfarlah meminta keampunan daripada Allah...

++++nasihat untuk diri dan rakan2++++

No comments:

Post a Comment