Tuesday, March 15, 2011

bicara tentang kahwin

hahhahahhahhahahhahahahhahahaahahha....
jom gelak lagi, lepas tension orang tua cakap....
haaaaaahahahahaahhhhhhhhhhhahahhahahahahahhahha......


x dek kije tol aku..asimen banyak tapi malas nak buat...tulis jugak mendalah ni...

erm..macam tajuk yang aku tulis kat atas ni...
KAHWIN..
sape nak kahwin.....?angkat tangan...
'conferm' semua yang baca akan terangkat hati nye...
sebab, diorang malu nak angkat tangan..nanti org tengok malu..sebb tu diorang angkat diam-diam..x guna tangan, tapi angkat ngan hati....hahhahha(x lawak pooon, saje nak gelak)

erm..cuti2 sekolah cam ni(cuti mid sem.), ramai lah yang buat kenduri..ajak kekawan, ajak sedara mara...meriah lah gitu..pastu, orang datang kita bagi lah cendamata a.k.a sisa(orang klate)....wah2..

tapi, yg aku x faham ni, ada pulak jadi 'trend' pulak skang ni...bagi gula2, bagi kerepek2, kek a.k.a muffin...ada tu ciap bagi kalendar yang ada gambar lagi kat belakang dia..'offcourse' lah gambar kahwin kan..x kan gambar naruto pulak...pastu letak dalam bekas a.k.a beg yang lawa2...
ni, macam gambar kat bawah ni..ni aku cilop je kat internet tu..






x ke rasa membazir..nanti orang tu buang gak beg2 yang diberi tu..diorang amik gula2/barang makanan dalam tu je..yang lain2 hilang hentah kemana..maaflah kalu ada yang marah bila aku cakap gini..tapi, tu pendapat aku..aku rasa baik lah bagi bunga telor..atleast, telor tu berkhasiat ckit..ni bagi gula2...rosak gigi budak2 sebab orang tua dah x makan gula2 ni..dia pon bagi lah kat anak2...
ada jugak bagi pendapat kalu kita bagi telor mahal..tapi, x ke kos buat mendalah yang cantik2 tu mahal gak..kalu nak kira, same je kemahalan kos tu....


ni, contoh bunga telor..skang ni banyak dah kedai2 buat mendalah2 comel2 gini..tinggal berduit n tunjuk je mana satu nak...nak yang lawa,mahal ckit..tapi, x pe..asal puas hati....



+++++er,,kanape aku kalut cakap pasal menda2 ni..bukan nye nak kahwin lagi kan..tapi..
aku saje je...bagi pendapat....
ke ada yang x suka pendapat aku ni?
x pe...sebab lain orang, lain pendapat nye, lain buah fikirannya..
sebab..aku memang dah lama tau..
kekadang pendapat aku beza ngan pendapat kekawan aku yang lain...
aku pon x tau kenapa aku fikir berbeza ckit ngan orang lain..++++
hak2..tapi,, x pe..aku sempoi je....

No comments:

Post a Comment