Tuesday, February 15, 2011

kata2 yang haram disebut bila bersahabat

wah, dasyat kan tajuk entry ni?huhuh..
'kata2 haram'..
erm, ape pendapat korang pasal 'kata2 yang haram bila bersahabat'
mesti dalam fikiran korang, ialah kata2 yang menyumpah sahabat kita seperti..'tut..tut...'..boleh fikir sendiri kan??

tapi, bagi aku selain daripada kata2 yang boleh sakitkan hati kekawan kita, ada lagi kata2 yang lain..iaitu..'terima kasih' dan 'sori/mintak maaf'

erm, kenape?
sebabnya, bagi aku, dalam bersahabat, tiada maaf atau ucapan terima kasih perlu diucapkan...sebabnya, ia hanya akan buat kita rasa segan n malu ngan kekawan kita dan secara tidak langsung akan buat hubungan kita ngan kekawan kita jadi renggang sampai bila2..so, perinsip aku mudah dalam bersahabat iaitu, 'x tiada kata2 maaf atau terima kasih dalam bersahabat'

tapi, seperti yang aku cakap tadi,tu pendapat aku..bukan semua yang setuju..mungkin, jika aku buat gitu kat kekawan aku yang lain, dia/mereka akan terasa aku ni zalim dan 'unpolite'...tapi, itulah aku..aku mintak maaf lah kat kekawan aku jika aku selama ni buat korang sakit hati ke, terasa ke...

mungkin korang pernah tengok aku buat2 x dngar atau x jawab 'ya/ jawapan sepatutnya' bila korang cakap 'terima kasih/ sori' kat aku..sebabnya, memang aku x perlukan kata2 cam tu dripada korang...sebabnya hanya satu..aku n korang2 semua adalah KAWAN n SAHABAT aku...kadang2 tu, aku pandang je korang bila korang cakap gitu..(buat2 blur)..sebabnya hanya satu...aku n korang2 semua adalah KAWAN n SAHABAT aku...

+++so,konklusinya..
luv u all..muaaaah+++

1 comment: