Saturday, December 3, 2011

s.a.d

"i am so sad thinking about some people who do not even try to thanks when somebody trying so hard to fulfill their needs and giving so many sacrifices to them."

ya, memang aku marah dengan sikap segelintir manusia2 yg hanya tau mencari kami bila masalah menimpa. tidak cukup wang, masa dan tenaga, semua dikerah dengan hanya berbekalkan alasan, "kita adalah keluarga. kita adalah saudara. kita sudah kenal lama. kita adalah kawan baik". tidak manusia itu tau kami juga susah, ibu bapa kami juga bersengkang mata, bargolok gadai mencari rezeki. jangan sangka kami duduk di dalam rumah batu, ada kereta, kami kaya! TIDAK! ada ketika juga, kami hanya makan ikan kukus dan telor..tapi, manusia2 itu tetap dengan sikap mereka...meminta dengan muka kesian itu membeli KFC/MC DONNALD/rokok.

tetapi, manusia-manusia itu hanya tau meminta dan terus meminta tanpa sekelumit pun rasa mahu berusaha..belajar tak kemana..hanya tau bermain2..dan, akhirnya jika sudah tiada apa2, kembali meminta..

terus terang aku katakan, aku BENCI, MARAH dan aku KESIAN melihat pengorbanan yg dilakukan oleh seseorang itu !!!!aku meluat dengan semua ini!!! tidak kah manusia2 itu tahu? tidakkah mereka belajar itu tahu?

No comments:

Post a Comment