Wednesday, February 3, 2010

Ya Allah, kuatkan lah hatiku ini

kekadang aku merasa hidup ku ini sunyi sepi, kelam dan tiada cahaya.
aku sering bertanya kpada diriku apakah ini hukuman, atau cubaan?

kekadang aku merintih sendrian, dan bertanye kenape? mengapa? dan apakah yang harus ak lakukan?
namun hati kecil ku tetap memujuk untuk bersabar....ingat lah, Allah tetap bersama.
dan,
aku yakin, tuhan ku x pernah mendustai aku....Dia tetap akan bersama ku, tetap disisi ku....Insya-Allah...

tapi, kekadang aku terfikir, layakkah aku berada disisinya?timbunan dosaku, x pernah ku tahu, banyaknya pahala ku x pernah ku peduli. layakkah aku untukNya?

Ya Allah..
tabahkan hati ku ini, kuatkan hatiku ini, tegarkan hatiku ini.
'tulikan' mata hati ini daripada kata2 dusta
'butakan' mata hati ini daripada penglihatan dusta
'bisukan' mata hati ini daripada bicara2 dusta

1 comment: