Monday, February 22, 2010

satu hari.....satu saat.....satu ketika.....

ramai orang kat umah ari nie....
ayah dan ibu sbuk lyan tetamu....tp, diorang nmpk sedeh...tkut kot...sbb anak dia dah ..nak tinggalkn rumah dah.
tp x pe, kira beban ibu dan ayah dah terlpas lah...
aku brada dlam blik....wangi blik tu....smua lyan aku mcm raja. mndikan aku, pkaikan aku,...bjuku wrna putih....tanda kesucian lah katakan....
kmudian, aku dngar bunyi bising, kreta dah smpai kot.....jom naik....
ramai nyer nak jadi pemandu....tak pe
temanlah aku, aku tkut ni....gementar pon ada ckit...
kemudian,aku naik kete tu....stiap iringan diiringi dngan doa...smoga berbahagia brsama si Dia...doa itu mngiringi ku....
sampai dah ditimpat yang dituju....
iringan doa skali lagi,smuanya nmpk khusyk mengaminkan doa...alhamdulillah....
majlis dah abes, smua dah blik. aku tngok ibu nangis. x pe bu...doakan saya ye!saya syang ibu....maafkan saya jika ada salah silap. halalkan makan mnum saya, ibu, ayah....
tiba2
ak dngar satu suara...Dia kah?
ak x nmpk wjah Dia. tp, ku dngar suaranya...sayup2 bunyinya
Dia sebut nama aku...kras bunyinya...sakit....
aku tkut...ibu!!!!!ayah!!!!!!!nak balik!!!!!!
"Ma rabbu ka"
trkedu aku...matikah aku?ak dimana?
ya Allah, ya Allah, ya Allah,
ampun kan aku....ampunkan aku.....
brikan pluang skali lagi untuk ku....

ps:adakah ini takdir ku?hruskah ak dibri pluang kdua?MATI...tiada lagi PELUANG kedua...untuk HIDUP....sdar atau tidak, setiap detik berlalu semakin dekat kita mnuju alam Allah. alam sana yg hakiki.....

Imam Muslim, Tirmizi, Nasai, Abu Dawud, Ahmad dan Al-Darimi telah meriwayatkan daripada Abi Hurairah r.a. bahawa Nabi s.a.w. bersabda:
setelah mati, trputuslah segala amalannya kecuali 3 perkara
1)doa anak yang soleh
2)ilmu yang diamalkan
3)sedekah jariah

No comments:

Post a Comment