Monday, January 30, 2012

pergi x kan kembali

innalillahiwainnailaihirojiun...
6hb januari 2012...
perginya seorang insan yang sangt berjasa dalm hidup aku..

dia ialah moyang sedara aku merangkap guru mengaji pertama aku...
sedih bila aku terkenangkan arwah..

dialah yg mengajarnya aku huruf2 alquran..drpd alif, ba, ta hinggalah bacaan ku kian lancar dari hari ke hari...

di tempat mengaji itu jugalah, aku mengasas bakat aku menjadi seorg qari..walaupun hanya qari sekolah rendah...

aku sngt kagum dngan nya..walaupun usianya hampir mencecah angka 100, tapi, dia x pernh lupa untk membaca Quran..dan, betullah apa yg dikata, sesiapa yg menggamalkan membaca alquran, ingatannya sngt kuat dan dia x kan nyanyuk...buktinya, arwah x pernh tunjukkan dia seorang yg nyanyuk walaupon sudah tua..ingatannya sangat kuat..walaupun sakit, bacaan ayat2 quran ttp meniti dari bibirnya..subhanallah..sampailah arwah menutup mata..

meninggalnya seorang yg berjasa dalm hidup aku pada malam jumaat...
smoga Allah menmpatkan arwah dalam kalangan org yang beriman...amin...

No comments:

Post a Comment