Tuesday, November 29, 2011

E.X.A.M

exam..atau lebih tepatnya examination atau bahasa melayu, peperiksaan atau periksa adalah suatu kaedah yang digunakan untuk menguji kefahaman para pelajar atau seseorang dalam pelajaran yang diajar. peperiksaan boleh dijalankan secara sumatif atau formatif...
ceeeh....hebat gak aku ni...menghafal je pon...

tapi, sebut pasal exam ni kan, ramai yang fobia..betul x? boleh bilang ngan jari sape2 yang suka exam, hahha...
tapi, tanpa disedari dengan exam lah kita boleh maju,,dengan exam lah kita tau kesalahan kita n dalam waktu yg sama x kan ulangi lagi kesalahan kita..tapi, ada jugak kes, kita dok jugak ulang kesalahan sama...sampai ckgu pon dah naik bosan tengok kesalahan tu..sape susah, dia jugak yang susah..kena ajar balik..hahhhaa..sape salah, anak murid yang x pndai ke ckgu yg x pandai?...hahhaaha...

ada jugak yang fobia ngan exam sebb dia pernah kena tangkap meniru..fuuhh, aku pernah rase tu..hahhha..(terasa jahat zaman2 dulu)..panas kot muka aku time kantoi ngan ckgu.masa tu aku tingktan 1 baru..sebenrnya bukan aku yang meniru tapi kawan aku..aku cuma tolong dia bagi jawpan je.tup2 aku yg kena..kawan aku x kena pulak.....nasib baik x kena ape2 tindakan disiplin..cuma meja aku cikgu angkat dduk belakang...fuhh selamat...

sejak peristiwa tu aku mmg fobia nak meniru lagi..x berani kooot....aku lebih rela buat sendiri, salah sendiri daripada kena tangkap..alah, lagipon, jawpaan aku ngan kawan aku pon same je...dua2 pon salah..hahhhha...kalau dia pandai, x delah dia sekolah...hahhaha..betol x....tabiat takut meniru ni sampai lah aku besar..dah masuk maktab dah pon.....

so, nasihat aku...x yah lah nak try meniru atau memang dah meniru pon...x berpatutan pon...buat je sendiri...insyaallah...lagipon kita kan dah berusaha sebelum tu ....insyaallah, jawapan kita pon lebih berkat....kan kan...

No comments:

Post a Comment