Monday, January 17, 2011

"nak x awak jadi kawan saya"

"nak x awak jadi kawan saya"
nati saya akan jadi teman awak bila awak sunyi

"nak x awak jadi kawan saya"
nati saya akan lindungi awak bila awak takut

"nak x awak jadi kawan saya"
nati saya akan tenangkan awak bila awak perlu

"nak x awak jadi kawan saya"
nati saya akan ajar awak pasal sejarah dahulu, perkara yang berlaku sekarang dan
perkara akan berlaku

"nak x awak jadi kawan saya"
nati saya akan nasihat dan panduan bila awak hilang punca

"nak x awak jadi kawan saya"
nati saya akan jadi 'syafaat' awak disaat awak dah x de tempat pertolongan


tapi,
awak mestilah ingat saya selalu. baca kalimah suci yang ada di lampiran2 saya..faham makna disebalik kalimah saya....sampaikan ilmu yang ada dalam lampiran2 saya supaya kita dapat membina ukhuwah kerana Allah...

Allah SWT berfirman:
Sesungguhnya al-Quran ini memberikan petunjuk kepada jalan yang lebih lurus dan memberikan khabar gembira kepada orang-orang Mukmin yang mengerjakan amal soleh bahawa bagi mereka ada pahala yang besar. (QS al-Isra’ [17]: 9).




+++bacalah al-quran. kalamullah. mukjizat terbesar rasulullah untuk umatnya yang sangat baginda kasihi+++
+++curilah waktu walau seketika untuk membuka dan membaca serta memahami setiap patah kata dalam lembaran al-quran.semoga, amalan itu akan memudahkan urusan kita sewaktu di padang mahsyar kelak..+++

No comments:

Post a Comment