Sunday, January 30, 2011

"baju sekolah vs peraturan hidup"

erm...syok nye dapat balik rumah..memang hari jumaat hari tu hati aku berkobar2 nak balik..
tambah2 lagi hari tu ada majlis Anugerah Pelajar Cemerlang..kira aku x sabar lah nak wat balik hadiah kat famili aku sebab aku pon dapat gak APC tu,,,alhamdulillah...

+++sebelum tu......+++
++++entry ni amat2 kasar bagi yang bawah umur..so, sape2 yang bawah umur jangan baca..hehhee+++

kisah nye bermula pada hari yang sangat indah pada hari jumaat, 'time' aku nak balik..

tapi, yang sedih nye bila aku sampai kat stesen 'train' tu...turun je kete kawan aku, jumpa ngan sepasang merpati dua sejoli berpakaian baju sekolah..aku bukan nak kisah sangat diorang nak pakai baju sekolah ke, nak pakai ape ke tapi yang sangat menduka citakan aku ialah diaorang buat adegen romatis pegang2 tangan pulak..dengan pakaian baju sekolah lagi!..ni yang aku marah ni..buat pulak perangai depan bakal CIKGU..ish2..
nak berkasih2 pon, tukar dulu baju..jangan nampak kita ni budak lagi...nak bercintan konon, x ke mananya cinta tu..jauh lagi perjalanan korang2 ni..jangan nak mengharap sangat cinta2 monyet ni...ish, aku x tau mana silap kami sebagai seorang cikgi(walaupun aku bukan cikgu lagi)..nak kata x nasihat, dah berbuih mulut ni..nak kata marah, dah berguni dah ayat marah keluar..x tau lah..x boleh salahkan mak ayah jugak, sebab diorang pon dah usaha macam2 nak suruh kita jadi budak yang baik. tapi kenapa degil lagi?meh nak cakap ayat magik ni.."kalau dah jodoh tu, x kemana"..kalau orang suruh belajar, belajar dulu..kalau dah tiba masanya nati, kawin lah...



erm tu pemandangan pertama aku tengok..
ni pemandangan kedua pulak...lagi menyedihkan...



selesai bab pegang2 tangan.masuk bab hisap rokok pulak..pon, pakai baju sekolah..
x ke pelik, budak pakai baju sekolah boleh beli rokok..dah 'confirm2' lah budak tu bawah umur..ish2..tapi, yang buat kita lagi geram, boleh pulak hisap rokok depan khalayak ramai dengan bangganya..aku x tau nak cakap apa lagi..tapi nak menunjukkan protes aku, aku geleng kepala laju2 sambil tutup hidung bila dia terpandang aku...biar tau malu cikit..dah kalau gian sangat nak hisap rokok tu, tukar baju dulu..ni tidak..lencana sekolah pon ada lagi kat 'necktie' sekolah..

No comments:

Post a Comment